Jongeren Gemeenteraad van Alblasserdam

alblasserdam.gifzaterdag 02 februari 2019 13:39

Naast de gewone gemeenteraad van Alblasserdam is er ook de Jongeren Gemeenteraad. De leden van deze raad willen ervoor zorgen dat ook de jongeren in Alblasserdam een stem hebben, want zij hebben het idee dat de jongeren zich niet gehoord voelen. Ze komen minimaal een keer per maand bij elkaar. Het doel is om een adviesorgaan voor de gemeente te zijn, zodat de gemeente en de jongeren dichter bij elkaar gebracht kunnen worden. Dit doen ze door gebruik te maken van sociale media. Ze plaatsen polls op Facebook om gemakkelijk en snel de mening van de jongeren in Alblasserdam te peilen. Verder hebben ze ook een website. Hier kunnen jongeren zonder Facebook hun mening vertellen, zodat daar iets mee gedaan kan worden. Ten slotte willen zij met jongeren in gesprek gaan door verschillende activiteiten te gaan organiseren. Dan kan de jongeren gemeenteraad de gemeente onderwerpen aanleveren die voor de jongeren in Alblasserdam van belang zijn. De gemeente kan ons ook onderwerpen aanleveren waarover zij graag de mening van de jongeren wil horen.

Maarten Groen (15 jaar) wil als christen met name de christelijke jongeren in Alblasserdam vertegenwoordigen. Daarom is hij op zoek naar andere christen jongeren die dat met hem mee willen doen. Dus als u iemand kent die hier interesse in heeft, hoor ik dat graag! Dit kan via de  Facebookpagina van de Jongeren Gemeenteraad Alblasserdam of de website www.jgralblasserdam.com

Reacties op 'Jongeren Gemeenteraad van Alblasserdam'