Provinciale KrisKras-Tour van ChristenUnie stopt in Alblasserdam

CU-KrisKras-16maart-Alblasserdam-SchonereLuchtBetereBereikbaarheiddinsdag 17 maart 2015 18:41

Woensdag 18 maart zijn er weer verkiezingen, voor de Provinciale Staten en ook voor de Waterschappen. De top 5 kandidaten van de ChristenUnie gaat kriskras door de provincie en bezoekt diverse gemeentes om met eigen ogen te zien wat er in de provincie speelt en waar een punt van gemaakt moet worden. Die punt wordt ook daadwerkelijk neergezet.

Op maandag 16 maart stond een bezoek aan de gemeente Alblasserdam op het programma. Belangrijk onderwerp hier is o.a. de luchtkwaliteit. Die wordt beinvloed niet alleen door het verkeer op de A15, ook de uitstoot van schadelijke stoffen door Nedstaal speelt hierbij een rol. De ChristenUnie is erop gericht de absolute uitstoot van schadelijke stoffen te beperken en de luchtkwaliteit in onze omgeving te verbeteren.
Met de komst van het containertransferium zullen de fileproblemen op de A15 verergeren en wordt de bereikbaarheid van Alblasserdam een probleem. In grote delen van het land zijn al veel knelpunten opgelost, maar dat betekent niet dat de A15 nu een nieuw knelpunt moet worden of moet blijven. De problemen zijn er nu al in de ochtend- en avondspits. De ChristenUnie Alblasserdam wil daarom een verbreding van de A15, en/of verdere aanleg van spitsstroken.
Voor de ChristenUnie Statenleden is dit iets om onder de aandacht blijven brengen.

Op de foto:
Op de brug over de Noord, nabij A15, transferium en Nedstaal:
de ChristenUnieleden van Provinciale Staten, fractie en bestuur Alblasserdam maken hier een punt van: Schonere lucht, mét werk en bereikbaarheid.

Reacties op 'Provinciale KrisKras-Tour van ChristenUnie stopt in Alblasserdam'